onsdag 1 oktober 2008

Nyttigt mellanmål? och bak..



Idag har jag bakat ett äppelflarn till middagen på fredag kväll med släkt och kusiner. Ska bli så kul att träffa alla igen speciellt för lilla Sessan som älskar sin storkusin. Kan tänka mig att det blir mycket lek och skoj. (ska förstås frysa in äppelflarnet så det håller sig, var superenkelt att göra!). Det skulle serveras med grädde men tror det blir Tofuglass med vaniljsås i den är grym!
Igår kom mina bars som jag tänkt ha som "nyttigt" mellanmål eller efter träning. Min kära J beställde dubbelt så nu har jag 30 bars att sätta i mig! Haha om de är så nyttiga kan man ju fråga sig men bra när man måste få i sig nåt fort.. Iallafall köpte apelsinsmak och toffeesmak, har bara smakat toffee ännu och den var grym! Rätt mycket protein i dem och inte så sötsliskiga. Känns ok med kosttillskott nu när jag nästan slutat ammat. Annars ska man inte ta sånt när man ammar eller är gravid.
I em ska jag till jobbet och träffa min vikarie för lite överlämningar...känns konstigt att åka till jobbet!!

Ha en mysig em!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var har du beställt dessa nyttiga mellanmål?

Jag ger " godisråttan" ett ansikte,
så jag skulle behöva lite nyttigt godis!!

En nybliven mors funderingar sa...

karin: de goda kosttillskotten kommer från gymgrossisten.se. De dämpar sötsuget oxå! Har man ätit en bars är man nöjd med sött länge efter!
Lycka till! L