lördag 18 oktober 2008

Träning! + andra tankar...




Den här klassiska lära-gå-vagnen kommer i en härligt uppdaterad design med lock som gör att du kan stänga halva korgen på vagnen. Konstruktionen är stadig och säker precis som på de gamla vagnarna. Medan designen sticker ut och är lite utöver det vanliga.




Jag är dålig på att få tid att blogga nu när Sessan kryper omkring överallt och
ställer sig upp mot saker. Trots hjälmen blir det en del olyckor, inga större men ändå. Det är ca 3 månader nu tills jag börjar jobba igen.. det känns både bra och mindre bra. Bra för att man får träffa folk som jag skrivit förr- "göra min grej" inte bara det enformiga mammalivet som det faktiskt kan vara att vara hemma. Jag vet många mammor som bara älskar att vara hemma och skulle kunna vara det jämt men för mig blir det för ensidigt och jag saknar kontakt med folk. Nu flänger ju vi runt en hel del ändå och träffar folk men det blir inte samma sak.

Imorse steg jag upp halv nio, otroligt skönt att få sova lite. Sessan var inte rolig inatt sov mellan oss och vaknade hela tiden! Grät och ville amma, och jag som skulle vara utvilad så jag orkade träna hårt idag! Iallafall steg jag upp åt grötfrukost med ägg och iväg till gymmet. Där körde jag entimmes styrkepass och på en timme spinningpass. Sen hem, i med proteiner i form av ris och kasslergryta (hade även med mig protein till passen). Sen ner på stan köpte en "lära-gå-vagn" till Sessan se bild. Jättebra kan rekommenderas då den inte tippas så lätt. Nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe och en proteinbar och funderar på vad vi ska göra ikväll. "Stjärnor på Is" är ingen favorit, iallfall inte för J! Vi ska åka och titta på ett hus en sväng som hade ett bibliotek mitt i huset! Så underbart jag har redan börjat planera och inreda i huvudet. Måla allt vitt (det var fasta bokhyllor? köpa en skön schäslongsoffa, mysig matta och använda till ett läs och softa rum. En snygg stereo så man bara kan ta det lugnt därinne! Men det är långt dit men drömma går ju!

Ha en mysig lördagskväll!

Inga kommentarer: