måndag 27 oktober 2008

Personligt

Tänkte lägga till en ny rubrik här på bloggen. Det är kroppen och känslorna efter att man fött barn jag tänkte ha som rubrik. Fylla på där med tankar hur det känns att vara mamma, att gå upp i vikt, gå ner i vikt bla.. Hur det känns helt enkelt!

Detta första inlägg tänkte jag ägna mej åt att reflektera över det tankar jag fick idag då jag testade BH:ar... Jag har alltid haft c-kupa dvs ganska fylliga bröst... Idag så prövade jag C 75 som varit "min" storlek. Men tänk att mina amningsbröst inte fyllde ut kupan alls! vilken chock... det var då jag insåg att skulle man komma upp till den storleken igen så krävs det nog kirugiska ingrepp och är det värt det? Kollade runt lite bara för skojs skull och kom fram till att en operation skulle gå på ca 40 000! Alltså 20 000 per tutte! Nej tack det har vi inte råd med! Så vad gör man nu då? Jag ska försöka mej på att köra mycket bröstträning på gymmet det påverkar ju lite iallfall... Och en b-kupa är ju inte alltför illa...Att kroppen förändras då man skaffar barn visste jag ju men det var ändå lite chockande att inse det där med bh storlek.. Jag ammar lite fortfarande men inte mycket. Jag har ju tappat mycket vikt också genom amningen vem vet kanske går jag upp lite och då "fylls" brösten på med man kan ju alltid hoppas! Min sambo tycket iaf att dom är okej ändå! Men han tillade när vi pratade om det: "det finns ju silikon"!

Kommentera gärna mina tankar!

Inga kommentarer: