onsdag 10 september 2008

Allergier och hudvård


Idag har dagen gått åt till att besöka barnläkaren och "min" hudvårdsaffär. Hos läkaren fick vi sådär hjälp vi är inte nöjda de ville inte göra blodprov (detta är den tredje läkaren vi träffar). Hon hade svårt att föstå vårt ärende (var inte svensk men ändå) Vi hade blivit lovade att få ta blodprov men det fick vi inte. Enligt henne skulle vi på sin höjd få göra ett nytt pricktest. Så efter mycket argumentation, min J gick i taket vi är båda trötta på att inte veta och hade sett frm emot att få lite mer svar av expertisen idag, så gjorde vi pricktest mot vete och pälsdjur.. Inga utslag alls! Nähä men trots detta är hon troligen allergisk mot gluten/vete. Men jag ska "provocera" mjölk alltså testa att dricka det sedan amma och se om eksemen blir värre på Sessan, har varit mjölkfri nästan 7 månader nu..
Men vi tycker vi har fått så knapphänig hjälp så vi har beslutat oss för att gå vidare till en privat läkare kostar mer men det kan det vara värt för att få mer hjälp!
Sedan var jag på besök hos "min" hudvårdsterapuet M, fick rabatt på Decleor tvättcreme extra stor flaska och Decleor ansiktscreme-ska även köpa olja och nattcreme men de fanns inte inne så imorgon kommer de skulle även få en necessär vär 800 kr på köpet när jag köper oljan! Härligt att få lite gratis!

Ni som läser, kommentera gärna min blogg skulle göra mej glad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det du skriver!!

Jag var och gjorde blodprovstest i måndags om jag var laktos intolerant...men Nej det var jag ju inte...mycket förvånande...nu har jag provat på vanliga produkter igen... haft magont i två dagar vad beror detta på?...ingen hjälp av läkare...jag tänker inte utsätta mig för produker som jag får ont imagen av!!
kram